انحنای ِ تنهایی
دفترم هنوز انگار - یک ترانه کم دارد
یک رباعی ِ تند ِ - عاشقانه کم دارد
من که هر چه می‏گردم - نکته‏ای نمی‏یابم
شاخه‏ی ِ غزل اما - یک جوانه کم دارد
حیرتم در آیینه - انحنای ِ تنهایی‏ست
مثل ِ این که تصویری - شاعرانه کم دارد
آن انار ِ شیرینت - چند دانه کم دارد
چند بوسه‏ی ِ داغ ِ - ناشیانه کم دارد
باده ی ِ ننوشیدن - معنی ِ شدید ِ من
مثل ِ آبشاری که - رودخانه کم دارد
ای رفیق ! می‏ترسم : تخته تخته بشکافد
قایقی که دریای ِ - بی‏کرانه کم دارد
توی ِ خواب می‏بینم : سهره‏ای که می‏خواند
یک پرنده‏ی ِ تنها - آشیانه کم دارد
ای کلاه ِ عشق ِ تو - بر سرم ! چه می‏گویی؟
عشق چند قانون ِ - عاشقانه کم دارد؟

سلام و هزاران تبریک به گلاره خانم و سیامک عزیز

تازه‏ترین معنی
یک عمر رسیدم به همین پیر شدن‏ها
منظور ِ تو پس چیست از این دیر شدن‏ها؟
ای هر چه شراب است در این خوشه‏ی ِ انگور
ای بادگی ِ آخر ِ تقطیر شدن‏ها
بنشین که بنوشیم از این خوشه  خیالی
تا چند دل‏آزرده‏ی ِ تقدیر شدن‏ها؟
من تشنه‏ام و حال ِ تو خوب است . خراب است
بگذار بمیرم شبی از سیرشدن‏ها
پس من به چه کار آیم و آواز ِ غزل کو؟
آغوش ِ تو می‏داند و تصویر شدن‏ها
ای حاصل ِ تفریق ِ من از هر چه خدا بود
ای تازه‏ترین معنی ِ تفسیر شدن‏ها
می‏خواهمت ای سر به هوا ! ساده‏تر از این؟
تسبیح نمی‏خواهد و زنجیر شدن‏ها

نزدیکترین من
نزدیکترین من به تو : این شاعر ِ تنها
آن عاشق ِ غم‏دیده : غریبانه‏تر از ما
معشوقه‏ی ِ این رابطه کو ؟ آن که تو بودی
با روسری ِ نازک ِ آغاز ِ تماشا
...
نفرین به غزلهای ِ پریشان ِ خودم باد
من عاشق و معشوقه تویی - هر دو همین‏جا
من هیمه‏ی ِ بزم  ِ توام ای آتش ِ آرام!
پس چیست نگاه ِ تو ؟ جواب ِ سر ِ بالا؟
...
بگذار در این خاطره‏ی ِ گرم بمیرم
با بغض ِ گره خورده‏ی ِ این چشم ِ تراوا
من بین ِ تو و فاصله دیوار ِ بلندم
دیوار ِ  فرو ریخته با شاید و اما