تو می‏خواستی دلامون دربه‏در شه
جوونی تا به پیریمون هدر شه
شبی هم سر روی ِ شونه‏م...نذاشتی
حساب ِ عاشقیمون سربه‏سر شه

مسلمون می‏شم و اسمت گناهه
خود ِ چشمات حریف ِ لاالهه
مسیحی می‏شم و دنیا صلیبه
یهودی می‏شم و عشقت کلاهه

سرم را مست ِ جامت کردم ای دوست
دلم را هم غلامت کردم ای دوست
تو هم نام ِ مرا در گردن آویز
که دنیا را به نامت کردم ای دوست

ببین ! رامین به زندونت اسیره
مث ِ بیدای ِ مجنون سر به زیره
ببخشش بوسه‏ای فردای دیروز
که شاید تا پسون‏فردا بمیره

مگه دلداده‏ی ِ غمگین نبودم ؟
من استدلالی ِ چوبین نبودم
صراط ِ مستقیمم : کوچه‏ی ِ تو
ولی از غیر ِ مغضوبین نبودم

تو و من جن و بسم‏الله نبودیم
با هم عین کر و لالا نبودیم
دهاتی می‏شدیم ای کاش از اول
مث حالا کلاس بالا نبودیم

بتازون ! اسب ِ بی‏یاله دل ِ من
هواپیمای ِ بی‏باله دل ِ من
گمونم با تموم ِ بی‏قراری
تو رو داره که خوشحاله دل ِ من


1
زمین یک تکه‏سنگ ِ بی‏نشونه‏س
فلک با آسموناش بچگونه‏س
شراب ِ خونگیم ! قربون ِ دستت
بغل واکن که گریه‏م بی‏بهونه‏س
2
تومی‏خوای در بری ! ای داد ِ بیداد
رفیقی با من از تو  بر نمیاد
ولی دست ِ خداوندت مریزاد
پریزادی پریزادی پریزاد
3
خودت با خنده‏ی ِ ناز ِ قشنگت
صدام کردی به آواز ِ قشنگت
نگفتی چون که بغدادت خرابه...
منو بردی به شیراز ِ قشنگت
4
کبوتر با کبوتر باز با باز...
فقط من موندم و یک چشمه آواز
دلم ماهی شد و بر پایت افتاد
تو هم نیکی کن و در دجله انداز
5
زمینگیر ِ زمونه‏م کردی ای عشق !
اسیر ِ آب و دونه‏م کردی ای عشق !
به سروستون ِ چشمونت نشستی
انار ِ دونه دونه‏م کردی ای عشق !
6
شدم سیلاب و صحرا هم تو ای عشق !
زدم در موج و دریا هم تو ای عشق !
تو کندی دکمه‏ی ِ پیراهنم را
منم یوسف . زلیخا هم تو ای عشق !
7
خدا خواسته که دنبال ِ تو باشم
همه‏ش پیگیر ِ احوال ِ تو باشم
سر ِ هفت‏سین ِ تو سر می‏گذارم
اگه تا عید ِ امسال ِ تو باشم
8
خدا رو شکر که آزارم نکردی
اسیر ِ دست ِ بازارم نکردی
که حرفای ِ درشت بارم نکردی
خرابم کردی و خوارم نکردی
9
دوبیتی‏باز ِ شاهین ِ نگاهت
شدم تا غربت ِ چین ِ نگاهت
شب ِ حبل‏المتین ِ گیسوانت
نداره ‏روزه آیین ِ نگاهت
10
اگه نامهربون باشی می‏خوامت
اگه بار ِ گرون باشی می‏خوامت
اگه بارون ِ دلتنگی بباره
بلای ِ بی‏اَمون باشی می‏خوامت 
11
فدای ِ اون نگاه ِ سربه‏زیرت
به قربون ِ دل ِ عاشق‏پذیرت
گدایی از وجودم بر نمیاد
تو میگی پادشاهم یا وزیرت ؟
12
نخوندی نامه و تا کردی امروز
خدایی خیلی بد تا کردی امروز
یه دل داشتم که صد دل عاشقت بود
یه غم داشتم که صد تا کردی امروز