تماشا    
دیگر دم ِ خروس ِ قسمهای ِ تو پیدا نیست !
حالا مرا به خرامیدن ِ جنگلها
و تماشای ِ جست و خیز کردن خرگوشهای ِ جفت‏پیداکرده
مرا به وعده‏ی ِ نوازشگری ِ چشمانت دعوت‏کن
...
اما چگونه بخواهم تنت را
از اندیشه‏ام...
دریغ نکنی
که آفتاب
شایسته‏ی ِ حرارت ِ رگهای ِ تاک نیست !

ناز ِ چشمانت
نگاهم کن که بردارم - نگاه از ناز ِ چشمانت
هزار آیینه می‏ترسم - من از آغاز ِ چشمانت:
شراب‏انگیز و زهرآگین - نگاهم کن که می‏ترسم
نهنگی غوطه‏ور در من - بنوشد راز ِ چشمانت
من از تفصیل بیزارم – من از تفسیر دلگیرم
جهان یک حرف ِ بی‏معنی‏ست در ایجاز ِ چشمانت
کمی دزدیده‏تر باید - سر از کارت درآرم : من...
غزل‏باران ِ تردیدم – رباعی‏باز ِ چشمانت
"کمی با من مدارا کن - که خود را با تو بشناسم"
صدایم کن که بنوازی - مرا با ساز ِ چشمانت
من از ایلات ِ دلتنگی - تو از ییلاق ِ یکرنگی
صدا : اجبار ِ کوچیدن - کجا؟ شیراز ِ چشمانت
غمم زانو نخواهد زد - مگر در زیر ِ ابرویت...
که حیران است وسرگردان- شب ازاعجاز ِ چشمانت...
منم آغوش ِ ناقابل - تو هم مهمان ِ ناغافل
که صاحب‏خانه چیزی نیست جز آواز ِ چشمانت

می‏خواهمت
ای خوب و بد ! می‏خواهمت - جان ِ تو و جان ِ خودم
من تا ابد می‏خواهمت - جان ِ تو و جان ِ خودم
حالا که عاشق مانده‏ام - هی حرف ِ دلتنگی نزن
وقت ِ ملاقاتم کم است - ای بند و زندان ِ خودم!
چرخیدم و چرخیدم و بر جان ِ و دل سوهان زدم
موی ِ سفیدم دیده‏ای؟ من آسیابان ِ خودم
روزی به دردت می‏خورم - از من چرا دل می‏کنی؟
طاووس ِ من ! چتری بزن - در گریه‏باران ِ خودم
با خنده خامم می‏کنی - با طعنه داغم می‏کنی
وقتی که داری می‏زنی - لیوان به لیوان ِ خودم

نظرات 1 + ارسال نظر
جوادآهنگر پنج‌شنبه 29 آبان‌ماه سال 1382 ساعت 09:17 ق.ظ

سلام
من تازه از وبلاگ شما دیدن کردم
خیلی قشنگ است
و همچنین شعر های شما
خواهشی که از شما ذارم اینه که
به من هم یاد بدید مثل مبلاگ شما درست کنم همچینی صوت هم پخش کند

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد