1 - سلام
2 - در بیت ِ آخر از اختیار ِ شاعری ِ تبدیل ِ مفتعلن به  مفاعلن استفاده کرده‏ام
3 - در همان بیت دو اصطلاح ِ عارفانه آمده است
به شب نشستن یعنی نماز ِ شب خواندن
نفسی حق کردن یعنی با خدا هم‏صحبت شدن
4 - می‏گویند پاکت ِ بعضی از سیگارها جایزه دارد
5 - حالم خوش و وزن ِ شعرم باوفا بود . پس به قول ِ احمد ِ شاملو آبی به ماست ِ قافیه بسته‏ام که نگو

یک خواهش ِ کوچک
یک خواهش ِ کوچک : تو فقط یار ِ خودم باش
در خواب ِ همین امشب و دلدار ِ خودم باش
آغوش گشودم که تو تشریف بیاری
حالا تو در این وسعت ِ دیدار ِ خودم باش
در حلقه‏ی ِ دودم که نیفتاد گذارت
پس جایزه‏ی ِ پاکت ِ سیگار ِ خودم باش
فرضا که هزار عاشق ِ دیگر سر ِ کارند
با یک میلیون عشق گرفتار ِ خودم باش
پس کیست گل ِ سرسبد ِ عاشقکانت؟
در این همه‏پرسی تو طرفدار ِ خودم باش
تو کاشف ِ تبدارترین مرد ِ زمینی
این قافیه هم سوخت ! پرستار ِ خودم باش
شاید من ِ لیلازده مجنون ِ تو باشم
پس خوب تمارض کن و بیمار ِ خودم باش
من گیجم و یک متر از این فاصله باقی‏ست
تو زلزله در این همه دیوار ِ خودم باش
ای شان ِ نزول ِ غزلم قد ِ زلالت
یک جرعه در این مستی ِ بسیار ِ خودم باش
من شاعر ِ چشم ِ تو و گیلاس ِ شرابم
لطفا تو در اندیشه‏ی ِ خمار ِ خودم باش
بنشین که بنوشم که بنوشم که بنوشم
آغازگر ِ این همه تکرار ِ خودم باش
قد می‏کشم از خاک ِ عطش‏خورده‏ی ِ این باغ
من پیچکم ای دوست! سپیدار ِ خودم باش
باید که به دور ِ تو بگردم . نظرت چیست؟
رقصی کن و در مرکز ِ پرگار ِ خودم باش
لبخند ِ تو بوسیده‏ام ای عکس ِ قدیمی
پیغمبر ِ لبهای ِ گنهکار ِ خودم باش
هر آینه بوسیدن ِ تو دسته‏گلی شد
ای دشت ِ به‏حرف‏آمده ! گلزار ِ خودم باش
ابریشم ِ بارانی ِ موی ِ تو فرو ریخت
بر صورت ِ من . باز طلبکار ِ خودم باش
من هیچم و در هیچ خریدن که ضرر نیست
پس تاجر ِ بی‏حجره و بازار ِ خودم باش
از دست ِ تو رنجیدم و این حس ِ عزیزی‏ست
اصلا تو خودت در پی ِ آزار ِ خودم باش
ای حضرت ِ معشوقه ! خدا حافظ ِ من نیست
با هر چه سلام است نگهدار ِ خودم باش
...
یک عمر در آغوش ِ غمت به شب نشستم
امشب نفسی حق کن و عطار ِ خودم باش

نظرات 3 + ارسال نظر
[ بدون نام ] شنبه 12 مهر‌ماه سال 1382 ساعت 10:33 ق.ظ

لطفا عکس های ما را ببینید وبلاگ گروه کوهنوردان فتح داراب را به علاقمندان معرفی کنید

گروه کوهنوردان فتح داراب شنبه 12 مهر‌ماه سال 1382 ساعت 10:34 ق.ظ http:// darabkooh.persianblog.com

لطفا عکس های ما را ببینید وبلاگ گروه کوهنوردان فتح داراب را به علاقمندان معرفی کنید

ترانه سه‌شنبه 15 مهر‌ماه سال 1382 ساعت 10:26 ق.ظ http://tarasong.persianblog.com

من آدرس وبلاگی که همه شعراتون اونجاست را احتیاج دارم برام در ویلاگم آدرسش را بگذارید اگر ممکنه...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد